torsdag 30. desember 2010

Har havnet på ragge-kjøret....


Etter at jeg fant ut hvordan en strikket to sokker på en gang har det tatt litt av på raggefronten.... Disse ble jeg serdeles fornøyd med, men likte ikke å strikke med dette garnet. De er strikket med Delight fra Drops. Garnet er veldig ujevnt og det føltes slitt stikkete. Det floket seg lett mens jeg holdt på å strikke også. Dei er strikket på pinne nr 3, men det var anbefalt pinne nr 2,5 og det kommer jeg nok til å bruke neste gang (ja det blir faktisk en neste gang for mer garn er allerede kjøp inn). Selv om jeg ikke likte så godt å strikke med dette garnet er jeg veldig fornøyd me resultatet... fargene er kjempefine og raggene er deilig og ha på!! Disse kommer til å bli myyyyye brukt!!


 Disse raggene er strikket med Viking sportsragg, og disse er de første jeg har strikket fra tåa og opp. Dei er strikket på en lang rundpinne nr 3,5.
Jeg hadde ikke noen bestemt oppskrift men googla meg litt frem til teknikker og prøvde meg litt frem. 
Jeg hadde lyst til å ha mønster på og valgte å bruke Blueberry waffle mønsteret som jeg fannt på Ravelry.

Jeg hadde bare to nøster med dette garnet og såg det kansje blei litt knapt når jeg begynte på skaftet så jeg spedde på med en rest av lilla Smart garn ( det viser litt dårlig på bildet).
 På pinnene nå er det et par herresokker og selv om dei strikkes på pinne nr 4 går det rimelig treigt. Her i huset har influensa slått ned for full kraft, og nå er det min tur til å ligge rett ut.... jeg har aldri prøvd dette garnet før men liker det allerede. Det er mykt og deilig. Garnet heter Raggi Järbo Garn.

Jeg har en tynnere variant av dette garnet liggende på vent også... blannt mye annet garn...det har seg nemlig sånn at jeg har tatt av litt på garn fronten i det siste.... jeg hamstrer garn, men klarer ikke strikke fort nok til å bruke det opp... så jeg har mye og se frem til om strikkemanien vedvarer. Kansje jeg burde hat som nyttårs forsett å kjøpe litt mindre garn og kansje strikke ferdig det jeg hadde tenkt før jeg kjøper nytt garn.
 Litt av utvalget av raggegarn som ligger å venter på å komme på pinnene og bli til deilige myke tjukkeragger.
GODT NYTT ÅR !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar