lørdag 28. juli 2012

Sommergenser


Her på Sunnmøre har vi ikke akkurat hatt noe til sommer.... Tynn ullgenser er da tingen. Garnet ble bestilt for lenge siden med fargeønske fra minstemann. " mamma, jeg vil ha røøøød genser".... Og rød genser ble det! Bestefarstrøye fra nøstebarnboka. Igrunn et skikkelig kjedelig strikk. Ensfarget og på tynne pinner er ikke akkurat min favoritt. Men genseren ble fin den!















Denne gangen gjorde jeg noe jeg aldri har prøvd før... Jeg stikka armene først. Jeg har det nemlig sånn at når jeg er ferdig med bolen og ene armen er jeg somregel drittlei og genseren blir da til en UFO som ligger nederst i strikkekorga ganske lenge før jeg gidder å gjør den ferdig... Så for meg funket dette kjempebra! Motivasjonen holdt seg oppe og genseren blei relativt fort ferdig!




- Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. Herlig! Har strikket denne i blå, veldig grei genser selv om den kun er et "basis-plagg". :)

    SvarSlett
  2. Skjønn i rød! Det er favorittfargen til sønnen, så det blir stort sett i rødt til ham for tiden. Deilig farge!

    Tynne pinner og tynt garn tar tid, men dette blir en genser dere kommer til å få brukt leeenge. Så vel anvendt strikketid.

    SvarSlett