søndag 19. februar 2012

"Mamma, det kløøøør..."

To av husets beboere syns ull klør.... Mannen her vel ingen hjemmestrikka plagg, bortsett fra et par bosniatøffler som han har liggende i campingvogna. Eldste sønnen gråt hver gang jeg leitte frem strikkagenser til han .
Jeg og minstemann har vel nok ull til kle hvert vårt fotball-lag. Minsten lyser opp om han får seg et nytt strikkeplagg. Uansett om det er et par sokker eller en ny genser. Og det gleder en strikkegal mamma!
Men i høst skjedde det noe som gledet meg veldig. Eldstemann kom å spurte om jeg ikke kunne laga han en lue. En kule hengelue. Jeg var ikke vond å be. Han fikk være med å plukke ut farger selv. Og gjett hva; Han har brukt luen nesten hver dag i hele vinter!! Ikke værst for en som syns "ull kløøøøør"! Kanskje han er helbredet ? Ikke vet jeg... I dag måtte vi ut for å nyte det bittelitte av vinter vi har fått (3-4 cm snø)... Frem med ski og kjelke!



Ha ei fin uke alle sammen!

Klem

1 kommentar:

  1. Takk for koselig kommentar og deltakelse i giveawayen min :)
    Å er ikke det grusomt, når de ikke vil bruke ull?? Åsså så hærlig når de endelig vil :) Har akkurat samme greia her, Plutselig er det et garn de liker, å det behøver ikke være det dyre superkløfrie jeg trodde de skulle like ;)
    Han var fin i lua, og fine farger plukket han og :)

    SvarSlett