onsdag 3. april 2013

Marius til mannen ♥

Mannen heter ikke Marius.... men jeg må si han kler genseren godt !!♥


For noen uker siden satt jeg å studerte på hva jeg skulle strikke. 
Den lokale garnbutikken hadde salg og det var 30% på alt av ullgarn. 
Så når jeg fikk spørsmål fra mannen om å strikke han en genser (!) visste jeg at det måtte bli en marius!
 Det eneste jeg har stikket til han før er et par sokker...
 Han  syns nemlig at ull KLØR! 
Så vi får no se da om om genseren blir brukt... fin ble den iallefall!! ♥





Den ble selvfølgelig ikke ferdig til påske...hadde bare et par cm igjen på bolen før vi dro på tur i påsken. 
Som vanlig strikket jeg armene først. 
Montering er ikke noe jeg er så innmari god på, men øvelse gjør mester...
Jeg velger ofte mønster med rundfelling sånn at jeg slipper litt billig unna...
Men nå har jeg lært meg å maske sammen på skuldrene, og å sy i armene med symaskin!
*applaus til meg!*

 Det gjelder å utfordre seg selv litt!




2 kommentarer:

  1. Va veldig fin :-) Holder på med samme til min sønn.

    SvarSlett
  2. Så flott Marius - heldige mannen :) :)

    Jeg har alt klart for å komme i gang med min herregenser, "må bare" få unnagjort en del andre prosjekter først ;)

    Lørdagsklem nordfra

    SvarSlett