torsdag 3. november 2011

Herlig hals

Jeg har vært syk noen dager og tilbragt mye tid i sofaen... og hva jeg på da? Jo jeg strikker.....
Aller helst har jeg mest lyst å beholde alle disse halsene selv, men dei kommer nok til å varme noen andre sine halser når vinterkulden setter inn...Denne fantastiske oppskrifta fant jeg på Strikkelisa sin blogg. Det er ikke mange ting jeg har strikket mer enn en av...( bortsett fra sokker ...)  men denne rett og slett elsker jeg, og er verdt å strikkes mange av!!! Tuuusen takk Strikkelisa for at du har delt denne oppskrifta! Herlig hals ligger gratis på Ravelry
  • Herlig hals
  • Garn: Dobbel tråd New Zealand ull fra 123knit.com
  • Pinne : nr 5,5
  • Gram: Ca 90 gr


  • Votter: boka Strikk til nøstebarn
  • Garn: Dobbel tråd New Zealand ull fra 123knit.com
  • Pinne nr 6

  •  Herlig hals
  • Garn: Dobbel tråd Blackhill højlandsuld
  • Pinne nr 5,5
  • Gram: Ca 100 gr. pr stk
Til den turkise halsen følger det også med votter. De er for øyeblikket i vaskemaskina og ikke tilgjengelig for fotografering.... men jeg har brukt votteoppskrifta i nøstebarnboka...

1 kommentar:

  1. Ojoj, dette var utrolig gøy å se! Tusen takk for så koselig omtale. 3 stykker! De ser kjempefine ut. Og for et kult garnvalg, det skal jeg sannelig prøve. Har endel NZ lammeuld som jeg virkelig burde lage noe fint av. ;)

    Får håpe strikkinga gjorde deg friskere. :)

    SvarSlett