lørdag 25. desember 2010

Hello Kitty....

 Den siste tiden har jeg "låst" meg litt når det gjelder å velge plagg å strikke... Jeg hater nemlig ting jeg er må montere... jeg klarer ikke å få det fint nok. Derfor har det blitt mye raglan og rundfelling i det siste....

Men jeg bestemte meg for å utfordre meg selv litt og hadde lyst til å strikke denne til niesen min i julegave, men angret straks jeg hadde begynt for her var det mye montering... alle delene er strikket for seg selv og måtte syes sammen etterpå.
Armene var det vanskligste å sy på, og det ble litt skeivt, men det får gå... Jeg ble superglad når jeg fant kitty kappene på butikken! Syns de ble prikken over i 'en på ei fin jakke til ei lita frøken som er kitty-frelst!

Mønsteret fant jeg i et sandneshefte og tråden er trysil superwash garn. Den er strikket i str 6 år, men den passet sånn akkurat på ei som er 4 år. Jeg fikk nemlig smugprøve den på henne da hun var her på overnattingsbesøk....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar